Viktig informasjon om heldagsprøver, muntlig eksamen og privatisteksamen

Kongshavn

Da har vi gjennomført over to uker med hjemmeskole. Det er krevende, men til tross for utfordringene går det meste fint innenfor de rammene vi har. Vi er imponert over det arbeidet de fleste av dere legger ned, men vi er bekymret for de av dere som ikke møter opp til nettskolen. Har du problemer med pålogging, er Bård Olav og Michael behjelpelige med teksnisk support.

Mandag starter heldagsprøvene. Husk å sette på vekkerklokka, så dere ikke mister verdifull tid på en viktig vurderingssituasjon. Siden situasjonen er annerledes enn normalt, kan det være at heldagsprøvene får en annen form enn til vanlig. I noen fag blir det for eksempel kanskje muntlig vurdering istedenfor skriftlig. Faglærerne gir beskjed om hvilken prøveform dere skal ha i de enkelte fagene.

Les nøye informasjonen på forsiden av prøven om hvilke regler som gjelder. Prøven ligger i ITS og starter kl. 09.00.

Elever kan levere egenmelding/melding fra foresatte for alt fravær etter vinterferien. Husk å dokumentere alt fraværet ditt. Ta kontakt med kontaktlærer eller fungerende rektor Sidsel, hvis du mener du kvalifiserer til utvidet fraværsgrense.

Riktig god og fortjent helg til dere alle – ta vare på dere selv og de rundt dere!

Med vennlig hilsen ledelsen

Viktig informasjon om eksamen, må leses av alle elever

Skriftlige eleveksamener

Som sikkert alle har fått med seg er skriftlig eksamen for elever avlyst. Det betyr at alle skriftlige trekkeksamener (for elever på vg1, vg2 og vg3) samt den obligatoriske skriftlige eksamen i Norsk hovedmål/Norsk for elever med kort botid  i vg3.

Muntlige eleveksamener

Det planlegges for å gjennomføre muntlig/muntlig praktiske trekk- eksamener som normalt. Etter påske får vi ev. vite mer om det.

Privatisteksamener

Kunnskapsdepartementet ser nå på mulige løsninger for at privatister skal kunne ta eksamen.  Elever som har meldt seg opp til eksamen gjennom privatistkontoret på privatistweb.no får beskjed om gjennomføring av sine eksamener der.

Skriftlig eksamen i morsmål

Vi har fått beskjed fra UDE om å planlegge for at disse eksamenene skal gjennomføres. Skulle det skje en endring på det (at denne også ev. må avlyses), vil dere få beskjed om det fra oss.

Muntlig eksamen i morsmål

Det er privatistkontoret som gjennomfører disse eksamenene selv om elevene er meldt opp av skolen. Det planlegges nå for at disse skal gjennomføres som planlagt. De første elevene i Oslo som skal ha eksamen skal gjennomføre denne onsdag 15/4. Elever ved Kongshavn som skal ha eksamen i april, vil få beskjed om det av studieleder før påske. Skulle det skje en endring på det (at denne ev. også må  avlyses), vil dere få beskjed om det fra oss.