Skolehelsetjenesten

Sykepleier Line Aarum, helsesykepleier Monica Schioldborg og psykolog Tanja Foss

Skolehelsetjenesten finner du i 5. etasje. Helsesykepleier Monica Schioldborg er til stede mandag til torsdag kl. 08.30-15.00, og sykepleier Line Aarum er på kontoret på fredager. Psykolog Tanja Foss er tilgjengelig etter avtale på mandager, og fysioterapeut Ingrid Nilsson kan komme til skolen etter avtale med elever.

Vi kan hjelpe deg med spørsmål om fysisk, psykisk, sosial og seksuell helse. Eksempler på dette kan være:

• Søvnproblemer
  • Vanskelige tanker
  • Vennskap og kjærlighet
  • Problemer i familien (skilsmisse, fysisk eller psykisk sykdom, rus, vold)
  • Kosthold og trening
  • Spiseforstyrrelser
  • Rus
  • Prevensjon
  • Seksuell helse
  • Kjønnsidentitet

Vi har taushetsplikt.

Vi driver også primærforebyggende undervisning om psykologisk førstehjelp, søvn, rus, seksuell helse, trivsel og stressmestring.

Kontakt: Bank på hos helsesykepleier i 5. etasje. Hun har kontor i tårnet (rømningsvei A, ved heisen og opp trappa). Er hun opptatt, kan du sende henne en melding på Teams, telefon: 95986563 eller e-post: monica.schioldborg@bgo.oslo.kommune.no.

Sykepleier Line sitter i 5. etasje på fredager. Hun kan også kontaktes på Teams, eller på telefon: 48169881.

Du kan komme i kontakt med psykolog Tanja via helsesykepleier.

Fysioterapeut Ingrid kan kontaktes på sms: 48169879.

Ikke være redd for å ta kontakt! Om det er behov for det, kan vi også hjelpe deg videre til andre aktuelle instanser og hjelpeapparater.

Foresatte til elever under 16 år og elever fra 16 år og oppover kan bruke helsenorge.no for å kontakte skolehelsetjenesten.

Slik gjør du:

• Logg deg inn på helsenorge.no
  • Hvis foresatt: Velg barnet det gjelder
  • Klikk på helsekontakter
  • Under helsekontakter finner du skolehelsetjenesten
  • Skriv en melding for å komme i kontakt med skolehelsetjenesten