To Kongshavn-elever i Sør-Afrika med Impande

Impande Martine sammen med Sør-Afrikanske elever

Phillip Andreas Aarstein og Martine Louise Brandvold Berg er hjemme igjen etter en ukes opphold i KwaZulu Natal i Sør-Afrika. Her har de blant annet deltatt i møte på Kongshavns vennskapsskole Phathwa High School om hvordan pengene fra innsamlingsamlingsaksjonen vår i fjor høst best kan brukes. Behovene er store. Klassrommene er overfylte, og de fleste rommene har knuste ruter og manglende solskjerming. Toalettforholdene ønsker vi ikke engang å nevne. Når elevene blir spurt, ønsker de seg likevel først og fremst ressurser som går direkte til bedre læring; utstyr til kjemi-forsøk, tavler til alle klasserom og PC-er. Gjennom vår årlige innsamling kan vi bidra til at ungdommene i KwaZulu Natal får en fullferdig utdanning og en vei ut av fattigdom!