Studiemesse for Vg3

Studiemesse 2017

Elevene fikk orientere seg om utdanning og yrkesvalg.

På messen fikk elevene snakke direkte med norske og utenlandske universitet og høyskoler, folkehøyskoler, fagskoler, opplæringskontor, videregående skoler, organisasjoner og arbeidsgivere.

Det er mange spennende muligheter for våre Vg3 elever, og her er hva tre av dem har tenkt til å gjøre videre etter fullført på Kongshavn:

Khadija ønsker å bli sykepleier, fordi hun liker å jobbe med mennesker. Hun vil studere på HIOA, fordi hun ønsker å bli boende i Oslo.

Chaimae har ikke helt bestemt seg enda, men vurderer å søke Europastudier på UIO, fordi hun mener at språkkunnskaper (spesielt spansk) vil gi henne gode jobbmuligheter.

Kadidjaliv har heller ikke bestemt seg, men vurderer studier innen sykepleie, økonomi eller å bli fransklærer.

Vi ønsker dem alle lykke til med sine valg, og minner om at frist for å søke høyere utdanning er 15. April. Snakk gjerne med skolens rådgivere, dersom du ønsker veiledning.