NM i Ungdomsbedrift 2022

UE

Elevene fikk delta på gallamiddag, fylkesmesterne holdt pitch for et stort publikum, og alle bedriftene fikk vise fram sitt produkt på stand tirsdag. Her var det gode muligheter for å knytte nye kontakter og vennskap, samt få inspirasjon fra de mange gode bedriftskonseptene med fokus på bærekraft.

Code Red ble kåret til Oslos beste ungdomsbedrift i mars, og var en av favorittene i flere kategorier. De startet mesterskapets første dag med et smell ved å vinne prisen for Beste forretningsplan/modell. Juryen ga følgende begrunnelse for utdelingen:

Vinneren har levert strålende kvalitet på forretningsplanen. De leverer en løsning som både tar for seg et produkt og et informasjonsbehov. Det bedriften leverer er gjennomtenkt fra A til Å samtidig som de løfter et tabubelagt tema, mensen.

I tillegg til den gjeve førsteplassen tok Code Red med seg to tredjeplasser hjem, i kategoriene Bærekraftprisen og Beste sosiale entreprenør. RePlay fra Kongshavn var også en av de nominerte bedriftene i sistnevnte kategori.

Vinneren av Beste Ungdomsbedrift 2022, som dermed skal representere Norge under EM, var UC Sealift fra Hvam videregående skole. De har utarbeidet en mekanisk løftearm for rullestolbrukere, som skal gjøre båtlivet tilgjengelig for alle.

Vi gratulerer alle vinnere og deltakere med godt gjennomført Norgesmesterskap!

NM
nm