På tirsdag fikk vi besøk fra Design og innsikt-avdelingen samt markedsavdelingen i VG. Elevene fikk høre lærerike foredrag om nyhetsmediets utvikling, om generasjon Z, SoMe, markedsføring og kampanjer. Onsdag morgen fikk elevene årets oppdrag av Janni Kalafatis i VG: å utvikle et konsept som gjør VG.no til stedet 16-19-åringer oppsøker for å oppdatere seg på nyheter.
Janni Kalafatis i VG
De fikk også opplæring i hvordan man lager en effektiv og fengende pitch av Silje B. Gundersen i Ungt Entreprenørskap Oslo. Elevene gikk så sammen i grupper og begynte å jobbe med idéutvikling, design og pitch.
Vi hadde også internasjonalt besøk denne uka. En gruppe elever med lærer fra NTI Handelsgymnasiet i Gøteborg fikk delta i konkurransen og bli kjent med skolen og de norske elevene. Elever fra vennskapsskolen vår Colegio Juan Ramón Jiménez i Cieza, Spania var også her sammen med læreren sin, Manuel Caballero.
Elever og lærer Manuel fra Colegio Juan Ramón Jiménez
Den tredje og siste dagen av innovasjonscampen framførte alle gruppene sin pitch. Etter semifinalene kom de elleve beste gruppene kom videre til selve finalen. Her fikk de presentere sitt konsept for alle elevene samt en jury. Det ble vist fram mange innovative idéer og imponerende pitcher.
Juryen besto av én representant fra Ung Entreprenørskap Oslo, fire representanter fra oppdragsgiver VG og Kongshavns rektor Sidsel Holm Bye.
Dagens vinnere var jentene bak konseptet Ungt Vett. Gjestene våre fra Gøteborg stakk av med andreplassen, mens konseptet VG Swipes kom på tredjeplass. Gratulerer til alle sammen!
Ungt Vett vant!
Takk for besøket fra NTI Handelsgymnasiet!