Kongshavn Innovation Challenge

Vinnergruppen fra Nordseter skole med pokalen

Oppdragsgivere på campen var Telia og Los & co, og elevene fikk i oppdrag å pitche nye og kreative ideer om fremtidens bruk og utnyttelse av 5G-nettet.

Veiledere for 10. klassingene under campen var våre egne elever på CRE8SLO. CRE8SLO er Kongshavn sin unike entreprenørskapslinje, der elevene tar ekstra fordypning i innovasjon og entreprenørskap.

Campen ble vellykket både sosialt og faglig. Vi håper 10. klassingene fikk en god smakebit på hvordan det er å være elev på Kongshavn. Her hos oss er det mange flere muligheter til å lære gjennom innovasjon og entreprenørskap. Våre elever kan ta entreprenørskap som valgfag, gå på CRE8SLO og delta på innovasjonscampene vi arrangerer iløpet av året.

Vinnerne av campen ble elever fra Nordseter, etterfulgt av Bjørnholt på andreplass og Hauketo på tredje. Gratulerer!

Vinnergruppa fremmet forslag om hvordan man kan bruke VR-briller i undervisning, for eksempel for å simulere naturfagsforsøk eller reise tilbake i tid i historietimene.

Juryen sa følgende om vinnergruppas presentasjon:

Dere presenterte tydelig og strukturert, og løsningen har høy grad av relevans. Dere knyttet produktet til Telia på en forståelig måte.  Løsningen scorer høyt på kreativitet, og det er gøy at dere tør å strekke strikken hva gjelder teknologiske løsninger. Bra jobba, og gratulerer med seieren!

Denne gruppa er invitert til Telias hovedkontor for å pitche sin idé og fortsette samarbeidet der.