Elevrådslederen forteller om skolestartprogrammet og VIP-makkerskap

Elever på biblioteket

Hvordan opplevde du å være velkomstelev i høst og hva er dine erfaringer med VIP-makkerskap?

Det var veldig hyggelig å være velkomstelev fordi jeg ble kjent med så mange nye elever. Skolestartprogrammet var bra organisert fra skolens side, det var ingen "dødtid".  Flott å kunne være med å gi et godt førsteinntrykk til nye elever!

Det som er bra med VIP-makkerskap er at man blir kjent med nye elever selv om man går i vg3. Det er jo nye elever som begynner, disse blir dermed godt inkludert. I tillegg blir alle kjent med noen nye, slik at de vante grupper og vennegjenger brytes litt opp. Faktisk finner man ofte ut at man har mer til felles enn man trodde at man hadde.

Læringsmiljøet blir bedre gjennom VIP-makkerskap! Man har en partner å stille spørsmål til, man har en fast person å forholde seg til. Man blir mer profesjonell. Man kan ikke jobbe sammen med venner, men må lære seg til å samarbeide med en annen person, slik man med stor sansynligvis må gjøre videre i arbeidslivet.