Vil du være med å skape fremtidens Oslo? Søk CRE8SLO!

Kunsten å glede i EM

Liker du å lære gjennom å gjøre praktiske oppgaver? Blir du motivert av å gjøre noe for andre? CRE8SLO gir deg kompetansen du trenger for å være en av morgendagens helter som skaper fremtidens Oslo og Norge. Du lærer hvordan du skal utvikle din ide til en bedrift eller organisasjon som skaper verdier for andre. Du får lære og oppleve å utvikle et konsept fra idé til markedsføring og drift.

Hva lærer du?

Ved å gå denne linjen vil du lære om hovedtrekk innenfor entreprenørskap slik som kreativitet, nytenkning, og pågangsmot, men også hvordan du kan gjennomføre konseptene dine.

Det er ikke nok å være kreativ – for å gjennomføre idéene dine må du også kunne foreta realistiske markedsvurderinger, presentere dem på en god måte, og vite hvordan man bygger struktur i en bedrift. Dette lærer du på CRE8SLO. I tillegg til å lære å utvikle en ide til en bedrift vil du som er samfunnsengasjert lære hvordan du kan bruke dette som sosial entreprenør på andre måter i organisasjons- og samfunnsliv.

Muligheter i studietiden

I tillegg til en praktisk og entreprenørbasert undervisning i fellesfagene vil du i løpet av 3 år på CRE8SLO få mange muligheter til å få en annerledes tid på videregående. Du får være med å jobbe med de tverrfaglige temaene i fremtidens skole:

• Demokrati og medborgerskap
  • Folkehelse og livsmestring
  • Bærekraftig utvikling

Utplassering i mentorbedrift

Som elev på CRE8SLO får lære ved å bli utplassert i mentorbedrift allerede første skoleår. Du kan bli plassert i både bedrifter og frivillige organisasjoner avhengig av det du brenner for og er interessert i.

Hva opplever du i løpet av tre år på CRE8SLO?

I Vg1 drar elevene på en selvfinansiert (det vil si at elevene tjener pengene som en del av opplæringen) studietur som planlegges og gjennomføres av elevene. Denne kan gå til enten Nordmarka eller New York avhengig av hva elevene får til. I tillegg blir I tillegg til en solid økonomisk grunnutdanning har du en unik mulighet til å ta videre utdanning innenfor innovasjon.

I Vg2 starter elevene ungdomsbedrifter og deltar i skaperkonkurranser. I tillegg drar elevene på studietur til Berlin.

I Vg3 har elevene i utgangspunktet 5 timer mindre undervisning. Disse kan brukes til å ta ekstra fag, drive bedriften eller organisasjonen videre fra et av elevkontorene i tårnet på Sjømannsskolen eller du kan som elev ta fag på universitetsnivå knyttet til entreprenørskap.

Opptak og søknad til CRE8SLO

For å bli tatt inn i CRE8SLO-klassen på Kongshavn vgs må du fylle ut en elektronisk søknad.
Lenke til søknadsskjema.

søknadsfristen bli innkalt til et informasjonsmøte hvor du får vite mer om oppstarten og tilbudet i tillegg til at du får møte rektor og faglærere.

Har du spørsmål om tilbudet kan du ta kontakt med Claus Dahm (92261038) eller Knut Jørgen Kopperud (40223508).

Besøk CRE8SLO sin hjemmeside her:

Dokumentliste