SKUP prosjektet er snart ferdig

Elevenes mange bilder satt sammen

SKUP-prosjektet er Skolens utviklingsprosjekt i Den kulturelle skolesekken. Prosjektet lar elevene lære gjennom kunst og kulturopplevelser. Elevene på Vg2 har laget billedkunst som skal utsmykke skolen vår.

Billedkunstner Maria Sundby har vært veileder for elevene i prosjektet. Elevene har malt hvert sitt lille bilde, som blir én bit i en større kollage. Motivene er fra "Peer Gynt", som hele Vg2 har lest i norsktimene i vinter. Noen elever valgte symboler fra stykket, siluetter av personer, imens andre malte tekstutdrag fra Ibsens kjente drama.

Du kan se tidligere skisser fra prosjektet her

Arbeidet med prosjektet ble satt på vent på grunn av koronapandemien, men heldigvis klarte alle elevene å male ferdig sitt bilde før ferien. Nå er monteringen i gang, og til høsten blir det en høytidelig avdukning og vernissasje.