Riktig god påske til elever og foresatte

Marsbrev Urra 2018

Heldagsprøveperioden er godt i gang

Vanlig skole gjennom hjemmeundervisning er godt i gang. Vi har også klart å gjennomføre den første uken med heldagsprøver ved hjelp av tekniske løsninger. Vi prøver å legge til rette så godt som mulig og gi god informasjon.

Kongshavn har bestemt at vi beholder planen for fagdager/heldagsprøver i april som lærere og elever har fått informasjon om tidligere. Vi vet ennå ikke når skolene åpner igjen, derfor har vi bestemt at det uansett vil gjennomføres digitale fagdager/deldagsprøver frem til og med 17. april.  Vanligvis er noen av heldagsprøvene våre felles for hele Oslo. Disse er i år flyttet til slutten av mai og ikke lenger obligatoriske. Vi lager derfor egne prøver på de opprinnelige dagene for disse prøvene. Er det noe dere lurer på snakk med faglæreren din.

For elever i vg2 har det blitt foretatt et bytte mellom fagene oppsatt den 16. og 17. april. Det blir nå norsk den 16. april og matematikk den 17. april. Dere vil få nærmere beskjed fra lærerne deres om disse dagene.

Oppfølging fra lærere

Da skolen stengte i Norge, måtte mange lærere snu om på undervisningen sin. Dette var utfordrende for mange, ikke minst det å lære seg å bli heldigitalisert over natten. Lærerne på Kongshavn har lært seg dette på rekordtid. Alle lærerne våre jobber i fagteam med kollegaene sine. I teamene jobber lærerne med å dele ideer med hverandre og hjelpe hverandre til å finne gode og varierte måter å jobbe på. Ikke glem at mange av lærerne har barn hjemme som de også skal følge opp. Vi vet at de jobber hardt for å gi dere best mulig oppfølging i skoletiden. Kontakt dem helst i skoletiden og ikke forvent svar samme dag om du sender dem melding på kvelden eller i helgen.

Ledelsen, elevtjenesten og miljøarbeider er tilgjengelige, hvis det er noe dere trenger å snakke om. Chat gjerne med Michael eller Bård Olav om dere har tekniske problemer.

Vitnemål og standpunktkarakterer

Når det gjelder vitnemål for Vg3 vil de være klare på samme tid som tidligere. Muntlig eksamen er ikke avlyst, så alle skal gjennomføre sine eksamener før vi kan lage vitnemålet. Som dere vet, er skriftlig eksamen avlyst denne våren. Det betyr at de andre karakterene tillegges mer vekt når universiteter og høgskoler beregner skolepoeng. Skolepoengene regnes på bakgrunn av et gjennomsnitt av alle karakterer på vitnemålet. Ta gjerne kontakt med studieleder Roar, rådgiverne eller noen i ledelsen om nærmere avklaring.

Vi vil få sommerferie!!

Ja det blir sommerferie i år også. Vi vil følge vanlig timeplan i nettskolen eller på skolen uansett hva utviklingen blir.

Riktig god påske fra ledelsen