Reisebrev fra Sør-Afrika

Impande2019

Nå er vi halvveis i oppholdet i Sør-Afrika og har opplevd så mye spennende at vi trenger flere uker på å fordøye alle inntrykkene. Vi har besøkt en zululandsby hvor vi traff både lokale entreprenører og en heksedoktor, og også vært på krokodillefarm og besøkt det spektakulære Leopard's Rock. Men kanskje de mest minnerike opplevelsene har vi hatt på besøk i barnehage, på barneskolen Jericho og målet for årets innsamlingsaksjon Tholimfundo High School. Her diskuterte vi hvordan de skal bruke de innsamlede midlene på best mulig måte. I tillegg fikk Hedda og Madeleine og de andre elevene fra Hersleb og Handelsgym tilbragt tid sammen med jevnaldrende ungdommer og blitt bedre kjent med hverandres kultur. På skolene har vi sett rørende og imponerende sangopptredener og mye lokal dans. I Zulukulturen virker det som alle er født med naturlig rytmesans og fantastisk sangstemme. Vi har enda noen dager igjen og gleder oss til å møte flere fantastiske mennesker og oppleve mer av dette landet. Det er flott å se hva arbeidet til Impande får utrettet!

Solbrente hilsener fra Sør-Afrika