Oslomesterskapet 2021: Kongshavn har blitt kåret til årets entreprenørskapsskole!

Claus Dahm

Her er et utdrag fra juryens begrunnelse over hvorfor Kongshavn ble årets entreprenørskapsskole:

"Skolen var tidlig ute med arbeid knyttet til fagfornyelsen og har aktivt brukt entreprenørskap i dette utviklingsarbeidet. Skolen har i 2020 etablert og videreført et nytt studietilbud knyttet til entreprenørskap samtidig som de har utviklet eksisterende tilbud. De har spennende samarbeid med både lokale og internasjonale partnere."

Vi vant også i 2015 og er dermed den eneste skolen som har vunnet 2 ganger. Dette fordi vi lenge har vært ledende skole innen entreprenørskap og våre ungdomsbedrifter har vært blant de beste i landet. I 2018 vant Kunsten å glede UB NM i ungdomsbedrifter og deltok i Europamesterskapet i Serbia.

På ungdomsmesterskapet 10. mars fikk våre ungdomsbedrifterhele 10 priser, (Nest beste skole fikk 4.)

Du kan se oversikten over prisene her.