Kick-off i entreprenørskap

Kamzy

Deres idè kan redde andre menneskers liv!" sa rektor til neste års entreprenørskapselever. 1 juni var det mini kick-off i entreprenørskap. Vi fikk foredrag fra Oslos varaordfører Khamshajiny Gunaratnam om sosiale utfordringer i Oslo. Og fra bærekraftsansvanlig i H&M Norge, Luisa Book, som kom med følgende utfordring: hvordan gjøre tekstilbransjen mer bærekraftig? Vi håper mange elever fikk inspirasjon til å starte ungdomsbedrifter med fokus på bærekraftige løsninger og sosialt entreprenørskap.

Etter foredragene ble elevene satt i grupper for å bli kjent og for å ha en idèmyldring. Foreldre som møtte opp hadde et lite møte med rektor og entreprenørskapslærer Claus, for å få til et godt hjem-skolesamarbeid rundt dette viktige og spennende faget.