Innovasjonscamp

vinner innovasjonscamp 2016

Campen ble gjennomført på skolen i uke 46. Vi samarbeidet med Deutsch-Norwegische Handelskammer - Norsk-Tysk Handelskammer, som har gitt våre entreprenørsskapselever årets oppgave, nemlig å finne opp et innovativt konsept for dem. I tillegg fikk elevene varierte foredrag fra etablerte entreprenører og forretningsfolk.

Det var foredrag av blant annet byråd for næring og eierskap; Geir Lippestad. Vi er kjempestolte av å kunne tilby et av landets aller beste entreprenørskapstilbud for videregående elever. Camper som dette synliggjør hvor nyttig faget er for innovativ læring og kritisk tenkning, og er verdifull kunnskap for elevene når de skal studere videre.

På bildet ser man vinnerne av Innovasjonscampen 2016!  Vinneren av campen ble prosjektet #minHKidé! Konseptet var en konkurranse med hashtaggen #MinHKide, der unge entreprenøer og bedrifter skulle delta. Det Norsk - Tyske handelsskammer skulle plukke ut semifinalister og guide bedriftene til finalen slik at de ble kjent med Handelskammerets tjenester.

Vinnergruppa består av Simon Lie, Thomas Vadder, Bror Magnus Sand, Jawad Drari. De får oppleve norsk-tysk næringssamarbeid i praksis, med tur til Berlin og Grüne Woche, sponset av Expert Reiser As og Messe Berlin. Vår samarbeidspartner Deutsch-Norwegische Handelskammer - Norsk-Tysk Handelskammer var veldig imponerte over kvaliteten på arbeidet elevene leverte, og de har fått mange spennende ideer å jobbe med framover.

Vi takker alle grupper for en veldig god innsats de siste dagene, og juryen som har vurdert 33 pitcher og kommet frem til vinneren. Videre takk til alle veiledere og lærere Paul Hansen og Claus Dahm som har stått på for å gjennomføre dette.

Elever presenterer. Fotograf Felix Reimann
vinnere av innovasjoncampen. Fotograf Felix Reimann