I Sør-Afrika med Impande

Besøk i barnehagen Lidokuhle

Hvert år samler elevene på Kongshavn inn penger til Impande Norways utviklingsarbeid blant barn og unge i Sør-Afrika. Noen heldige elever får senere muligheten til å besøke Sør-Afrika sammen med organisasjonen. I år fikk Stella og Lea i Vg2 muligheten.

De besøkte blant annet skolen Thobegunya og barnehagen Lidokuhle, som er finansiert av Impande. De har fått lære mer om organisasjonens arbeid, og tok med utstyr som pc-er for å støtte arbeidet på Impandes utdanningssenter. De fikk dessuten oppleve både kultur og dyreliv i KwaZulu-Natal-provinsen, som dans og safari.

Impande er en organisasjon som støtter grasrotprosjekter med lokal forankring i sørlige deler av KwaZulu-Natal og nordlige deler av Eastern Cape for at barn og unge fra sårbar bakgrunn skal kunne utvikle sine evner. Organisasjonen har en liten administrasjon, og store deler av pengene som samles inn kan derfor gå direkte til formålet.

I Sør-Afrika med Impande Norway