CRE8SLO er i Dublin

Elevgruppe og lærere

Etter å ha vunnet innovasjonscampen i høst er en gruppe elever fra entreprenørskapslinjen CRE8SLO i Dublin. De besøker Visma sitt hovedkontor for å pitche sine ideer og utvikle samarbeidet videre.

I høst arrangerte vi en stor innovasjonscamp, hvor alle elever på Vg2 og elevene på CRE8SLO fikk i oppdrag å lage en kampanje for Visma InShcool. Visma InSchool er et nytt skolesystem for videregående skoler, der elever kan se timeplan, fravær og skoleoppgaver samlet på ett sted. Du kan lese enda mer om innovasjonscampen her.

En gruppe elever som går på CRE8SLO her på Kongshavn vant campen. Vinnerpremien var å få dra til Dublin og besøke Visma sitt hovedkontor. Denne uken er vinnerlaget i Dublin, og der fortsetter elevene samarbeidet med Visma. Elevene har gitt råd og pitchet sine ideer for utformingen, designet og brukervennligheten i Visma InSchool appen. Denne appen skal Kongshavn og andre skoler bruke allerede i 2021.

Dette er bare ett av mange eksempler på hvordan du som elev på Kongshavn får lære i praksis. Vi er en skole som er god på entreprenørskap, og vi har det som et av våre satsningsområder. Som elev i Vg2 og Vg3 kan du velge Entreprenørskap som programfag og lære hvordan man starter en bedrift og utvikler en idé til et ferdig produkt.

Hvis du ønsker å fordype deg og lære enda mer om entreprenørskap, kan du også søke på CRE8SLO. Som elev på CRE8SLO får du utvikle dine kreative ferdigheter, kritisk tenkning og problemløsning.  Elevene jobber prosjektbasert med kampanjer og elevbedrifter. Er du nysgjerrig på å søke Kongshavn og gå på linjen CRE8SLO i skoleåret 20/21? Les mer om CRE8SLO, opptak og søknadsprosess her